Prodej výrobků

Pokud budete mít o jakýkoliv z mých výrobků zájem, prosím spojte se se mnou přes kontaktní formulář.

neděle 2. února 2014

Koblížky bez smažení :-)

K dnešní kávičce jsem upekla koblížky. Nikdy jsem doma koblihy nedělala, protože nemám ráda věci, které se musí smažit. Před nedávnem jsem narazila někde na netu na recept na koblížky, které se pečou v troubě. Jsou chuťově trošičku jiné, ale stejně se u nás po nich vždy zapráší. 
Dneska byla polovina s nugetou a polovina s povidly. 
Pokusila jsem se při jejich tvorbě udělat fotoreportáž. Tak třeba se někomu bude hodit. 
Na jakých stránkách jsem recept objevila už netuším a tak místo odkazu vkládám. :-)


                                                                 500 g   hladké mouky
                                                                250 ml   mléka
                                                                     1      žloutek
                                                                    40 g  cukru
                                                                     50 g  hery (másla)
                                                                      1     vanilkový cukr
                                                                       1    kostka droždí
                                                                             špetka soli

                                                              Na potření: 2 lžíce másla a 3 lžíce rumu

Těsto zadělávám v pekárně. Následně vyválím dva pláty o síle cca 0,5 - 0, 75 cm. Na jeden plát naznačím skleničkou kolečka. Doprostřed naznačeného kolečka dám náplň. Přiklopím druhým plátem. Boule krásně ukazují kde je náplň. Skleničkou vykrájím. A tak pokračuji dokud nedojde těsto. Poté nechám ještě tak 30 minut kynout a pak už jen šup do trouby. Pekla jsem asi na 180°C dozlatova. Po vytažení z trouby potírám rozpuštěným máslem s rumem. 

Mějte se moc a moc krásně. 
Lenka 























9 komentářů:

  1. tak s tímhle množstvím bych hravě zamávala:D
    jen ta představa, cukr až na čele....

    OdpovědětVymazat
  2. Taky mám ten recept napsaný, ale ještě jsem se k tomu nedostala:-))) Ale budu muset, vypadají pěkně:-))
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  3. Teda jestli chutnají tak jak krásně vypadají ... už se mi sbíhají sliny :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Leni, vypadají báječně !!! Už jsem o nich také přemýšlela.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Lenííí, no hmmm voní až k nám...., musím se trochu červenat jaká jsem ostuda, tak tu dnes koukám co je u tebe nového a říkám si že jsem tu pěkně dlouho nebyla. :) no snad mi bude omluvou, že jsem nebyla u nikoho na blogu a téměř ani na svém.Brzy se také pochlubím s novým příspěvkem:) Snad se ti bude líbit. , koblížky jsou lákavé, už přemýšlím o tom, že si zařídím speciální blogařskou kuchařku na receptíky, které od vás všech zkouším. Měj se hezky pa. M.

    OdpovědětVymazat
  6. Leničko, já ty smažené moc nemusím, nebo tedy můžu, ale je mi po nich docela těžko...Takže tohle je hodně dobrá varianta, píšu si!
    A moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Jůůůů, Leni tak už vím, co budu dělat o víkendu. Receptík ukládám.
    Krásný slunečný den ... Věra

    OdpovědětVymazat
  8. Leni koukám že jsi také neodolala :o))) Vypadají skvěle a máš super vychytávku s přiklopením vrchního těsta--moc děkuju určitě příště využiju :o) Martina

    OdpovědětVymazat
  9. Hmm, to bola náhoda, že zrovna v deň, keď som o nich počula prvýkrát, som našla aj recept. :D
    Vyskúšala som a dobré sú tie (šiš)koblichty. :D Síce iné ako koblihy, ale nevadí. Beztak si musím od úst odtŕhať, aby počkalo aj na muža. :D

    OdpovědětVymazat