Prodej výrobků

Pokud budete mít o jakýkoliv z mých výrobků zájem, prosím spojte se se mnou přes kontaktní formulář.

neděle 2. března 2014

Domácí šťáva - aneb " kdybyste se náhodou nudili"

Pokud také nejste dokonalé matky jako já a své ratolesti jste nenaučily pít čistou vodu, možná vám přide vhod receptík na domácí šťávu. Koncem léta jsem jí nadělala spustu z černého jeřábu, a minulý týden nám zásoby došly. Od mojí maminky jsem si pro kluky přivezla ještě sklenice domácí šťávičky z jeji špíže. :-) Maminko děkuji. 
Přemýšlela jsem z čeho bych jí mohla udělat teď v zimě. 
Napadly mě jedině pomeranče. Cena u nás v obchodech za 40,-Kč/ kg mě tedy odradila. 
No a ve čtvrtek mi manžel dovezl 4 kg pomerančů z Německa. V přepočtu za 16,- Kč/kg. 
A tak vznikl pomerančový sirup. Pokusila jsem se jeho výrobu zdokumentovat. Postup používám stejný i u jiného druhu ovoce. Jenom třeba u toho jeřábu již z ovoce šťávu nevymačkávám, protože by sirup byl trpký.  
Tak jdeme na to. 
Oloupeme pomeranče a nakrájíme na drobné kousky. Do 4l sklenice naplníme ovoce asi do poloviny. Zalijeme 2l vařící vody a zasypeme dvěma lžícemi kyseliny citrónové. 
Necháme vychladnout a poté dáme do lednice a necháme 2dny odpočívat. 
Šťávu slijeme do hrnce.  Z vylouhovaných pomerančů jsem ještě co nejvíce vylisovala šťávu. Lze použít i odšťavňovač. 
Všechnu získanou šťávu dáme do hrnce a nasypeme cukr. Obecně kolik litrů šťávy, tolik kilo cukru.
Já se s tím neměřila na šťávu z jedné sklenice jsem dala 2 kg cukru. 
Potom už jenom přivedeme k varu a necháme lehce provařit asi půl minutky. Sebereme vzniklou pěnu a plníme do vysterilovaných láhví či sklenic. 

Z těch 4 kg pomerančů jsem udělala cca 7l sirupu. 

Děti už ochutnali a povídali, že je moc dobrý. 

Tak pokud seženete levné pomeranče a nebudete vědět do čeho píchnout, tak sirup určitě vyzkoušejte. 

Když jsem ho dnes dělala, tak jsem si uvědomila, jak moc už se těším až zase začnu zpracovávat sezonní ovoce a dělat šťávičky a marmeládky. 

Mějte se krásně. 
Lenka















9 komentářů:

  1. Leničko, ty si v tom jarním počasí dostala už úplně letní chutě... Dneska jsem dávala Terce mražený rybíz a myslela jsem na totéž...
    Sirup vypadá dobře.
    Hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko letní chutě já mám celoročně. Miluji ovoce a zeleninu, které vyrostli na sluníčku. :-)
      Měj se moc krásně.
      Lenka

      Vymazat
  2. Leni děkuju za prima tip --džusy my tu u nás máme moc rádi ♥♥Měj se moc krásně.Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti u nás se jedou šťávy ve velkém. Naši kluci pijí jenom sirupy a kakao. Tedy kdybych byla ochotná jim kupovat kolu a limonády, tak by asi neprotestovali, ale to mají smůlu. :-) To jim raději dělám domácí sirupy a výše zmíněné mají jenom vyjímečně. Měj se moc krásně Lenka

      Vymazat
  3. Leni, zatím se na něco takového nechystám, ale návod ukládám, až bude nějaké to ovocíčko z vlastní zahrádky určitě se hodí, díky,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko určitě někdy vyzkoušej. A z vlastního ovoce je to stejně nejlepší. :-)
      Měj se krásně Lenka

      Vymazat
  4. Ahoj Leni, tak už se pomeranče máčí. Těším se na výsledek.
    Krásný víkend .... Věra
    P.S. Doufám, že dnešní plány vám vyšly :)

    OdpovědětVymazat
  5. Díky za tip :-) Zrovna jsem si prohlížela Penny leták a viděla tam pomeranče v akci, tak je zkusím o víkendu namočit a uvidím, co z toho bude. Jako určitě bude výsledek lepší než ty sirupy, co prodávají v obchodech.

    OdpovědětVymazat
  6. Máme doma podobné šťávy a sirupy bez alkoholu fakt rádi. A nejen proto, že se z toho dají dělat i třeba další fajn drinky pro děti. Není nutné to dělat jen s vodou jako klasickou šťávu. Ale občas, jako bývalý barman, se právě trochu zamyslím a udělám něco, co si ty děti užijí více. :)

    OdpovědětVymazat